Laatste weeeked... - Reisverslag uit Šabac, Servië van Gerben Loenen - WaarBenJij.nu Laatste weeeked... - Reisverslag uit Šabac, Servië van Gerben Loenen - WaarBenJij.nu

Laatste weeeked...

Door: Gerben van Loenen

Blijf op de hoogte en volg Gerben

26 Juli 2014 | Servië, Šabac

Tussen nu en mijn laatste blog is er veel gebeurd. Die avond niet veel meer, maar de volgende dag was een leuke laatste dag voor de groep van Zrenjanin.

We begonnen vroeg om naar Starra Moravica te reizen, het grote gehandicaptenhuis. Hier kregen we een rondleiding en wat meer informatie over hoe het werkt daar. Dat vonden de zorgverleners onder de groep interessant om te luisteren. Maar ook na die rondleiding was het tijd dat taxibedrijf Subotin/Loenen weer verder ging met het programma van die dag. En die bleek aardig vol te zitten. We gingen op weg naar Vrbas. Daar zouden we ook even een bliksembezoek brengen aan het ziekenhuis. Na dit bliksembezoek zijn we richting het Rode Kruis gegaan want er was een donatie gedaan van waterflessen. Deze werden met de groep van Zrenjanin in geladen en hebben daar binnen een lunch gebruikt die de morgen was klaargemaakt. Toen de lunch voorbij was hebben we de trip vervolgt naar de plaats van zijn moeder. Hier hebben we wat kinderwerk gedaan, de water flessen uitgeladen. Maar voordat we de laatste flessen uitdelen moesten we even off road door het weiland rijden om te zorgen bij het gezin te komen die erg achteraf woont. We zijn toen nog gaan kijken in Kucura. En hier werden wat liederen gezongen en wat geknutseld, maar iedereen was best moe en gingen dus ook al vlot richting Feketic waar de BBQ wachtte. Het was een leuke avond en als afscheid van de groep van Zrenjanin zijn we nogmaals naar de ijssalon in Feketic geweest.

De volgende dag is druk begonnen. Ik zou Sasa ophalen om dat we morgen met 3 andere HOE-ers richting de vloedgebieden zouden gaan. Na een lange rit via een stukje Kroatie waar we aangekomen in Sid. Hier hebben we de lunch gebruikt. Na een tijdje wachten in het stadhuis kwamen ook de andere hollanders. We hebben daarna nog een tijdje in de burgemeesterzaal gesproken over van alles en nog wat. Ik hoop later dit weekend wat foto's te plaatsen en het verslag van de rest van de vrijdag door te geven. We gaan nu richting andere vloedgebieden.

• 26 Juli 2014 - 10:03

Adrie Middelkoop:

Je maakt genoeg mee zo. En je komt weer eens op heel andere plaatsen. Leuk hoor!
    Succes nog de laatste tijd!
    groetjes
    Adrie

• 26 Juli 2014 - 12:21

Henny Smits:

Hoi Gerben,

Wat een verhalen zeg, en wat maak je veel mee, en doe je veel.
    Mijn complimenten!!!

Groetjes,