Van gekke medereizigers in het vliegtuig tot.... - Reisverslag uit Kucura, Servië van Gerben Loenen - WaarBenJij.nu Van gekke medereizigers in het vliegtuig tot.... - Reisverslag uit Kucura, Servië van Gerben Loenen - WaarBenJij.nu

Van gekke medereizigers in het vliegtuig tot....

Door: Gerben van Loenen

Blijf op de hoogte en volg Gerben

13 Juli 2014 | Servië, Kucura

Dansende oma's bij het Harvest Festival!

Maar laat ik bij het begin beginnen.

De reis begon goed met een fijn ontbijt in het hotel in Eindhoven. Nadat dat ook afgerond was heb ik al mijn spullen gepakt en ben ik richting de checkin gegaan voor mijn bagage. Toen kwam het moment supreme om te kijken of hij hier ook die 30 kilo was. Hier was die 31,6 kg veel maar toegestaan. Daarna direct maar door de bagagecheck gegaan en dat ging ook wel zonder al te veel moeite. Omdat ik weet dat je voor de Belgrado vluchten dan langs de marechaussee moet heb ik dat ook maar gelijk gedaan en zodoende zat ik redelijk vooraan ;)

Het was redelijke druk in het vliegtuig, hij zat bijna helemaal vol. Na de gebruikelijke aanwijzingen hoe we dingen moeten gebruiken in geval van nood gingen we een poging doen de lucht in te komen. Dat is gelukt want ben ondertussen al 2 dagen in Servie ;) In dat vliegtuig zat ik naast een Australische Biker (zo eentje die je op een Harley Davidson voorbij kan zien scheuren) en een (ik begreep) Noor die ook van alles had gebouwd in Servie voor de kinderen daar. Leuke gesprekken die alleen maar tot hilariteit volgde. Volgens mij begon die biker in Nederland met het openen van z'n wishkey en hij had hem grotendeels leeg toen we arriveerden op Belgrado.

Hoe vlot het in Eindhoven ging, ging het ook in Belgrado. Douane is goed en snel gegaan ;) Voor de groep stond de shuttlebus ook al klaar dus ik kon richting de auto huur. Het zou een auto met airco zijn, dus ik was heel benieuwd naar wat het was. Na de gebruikelijke paperassen ingevuld te hebben kon ook ik op pad. Het is een appeltjesgroene (mooi groen is niet lelijk) Chrevolet Spark geworden. Groot zat om mij hier 3 weken in te vervoeren.

Toen richting Zrenjanin gegaan, daar stond de gemeente al klaar met een maaltijd. Nadat we deze gebruikt hebben, hebben wij gesproken daar over de werkzaamheden van de klussers. Mocht je hier meer over willen lezen dan kan je hun blog lezen: http://ser2-2014.vakantieplus.nl/weblog/dag-2-van-museum-tot-knuffelende-omas

Ik ben er daarna vandoor gegaan, althans een poging gedaan, er is namelijk een mogelijkheid om door allerlei dorpjes richting Kucura te komen. Maar ik heb de veilige weg genomen zonder dwalen om de snelweg maar te nemen. Ondertussen was het een ontzettend noodweer dus ook op die snelweg konden we niet snel rijden i.v.m. water dat opspat van je voorganger en het water wat uit de lucht kwam.

Zaterdag was een dag van de noodzakelijke papiertjes regelen dat ik hier gerechtigd ben om te verblijven. vandaag hebben we ook geoogst op boerderij Subotin. We hebben perziken-jam gemaakt op de servische buitenkook manier. Vuurtje stoken, pan op het vuur en laat het maar koken. Terugkomend op boerderij Subotin, Aleksander heeft een mooie visie voor de toekomst. Want met die dieren en producten wat zij leveren wil hij ook geld verdienen voor zijn levensonderhoud. Wat een mooie gedachte en ik denk zeker realiseerbaar!

Blijkt dat we savonds zijn uitgenodigd op het Harvest Festival. Dat blijkt hier een festival te zijn om te vieren dat ze kunnen oogsten. Dat was een avond vol met folklore dansen en traditioneel gezang. Een leuke avond maar ik vond het fijn om na die lange dag gewoon naar huis te gaan om weer lekker te slapen :)

@Jannie, ik zal zo in een blog even m'n voorlopige reisschema noemen.

  • 13 Juli 2014 - 16:40

    Janny:

    Behoorlijk pittige eerste dag zeg. Altijd weer leuk om op zo'n blog te lezen hoe dingen gaan. Je was op een oogstfeest geweest, misschien heb je daar Srdjan Soskic wel ontmoet, die bij ons logeerde dit voorjaar. Als je hem nog ontmoet, wil je hem dan de groeten van ons overbrengen en vragen hoe hij het maakt? Hij was toentertijd de enige jonge man in zijn kerk en verlangde naar vrienden om over het geloof te spreken. De taal is de barrière voor ons om met hem te mailen. Bemoedig hem maar. Ook hartelijke groeten voor Aleksander en Slobodan. Gaat die nu aan zijn laatste jaar beginnen voordat hij naar de universiteit gaat?
    Ik zag je schema, ik ken niet alle plaatsen die je noemde, maar dat geeft niet. We volgen je graag en wensen je een gezellige en bovenal een gezegende tijd toe.

  • 13 Juli 2014 - 17:21

    Gerrie De Heer:

    hoi Gerben, leuk om wat te lezen, heerlijk dat je jouw 30 kilo bagage -en nog meer- gewoon mee kon nemen. Gezellig dat je gesprekken met reisgenoten had, al reizend geniet je van alle bijzondere mensen op aarde en alle ontmoetingen.
    De fris groene auto, had de plens bui niet nodig; en ik dacht dat je `t daar bloedheet zou hebben.
    Voor de 'Farm Subotin" , is water van levensbelang, gelukkig viel er dus veel. `n Heel leuk idee die boerderij, blijft het bij veeteelt of komt er ook landbouw bij? (ook wel veel werk; dieren hebben dagelijks zorg nodig) Vooruit gelijk maar een festival er bij bezoeken , en dit is nog maar dag 2, . . . ben je al 24 uur geland? t Valt me op dat je je logeer adres "thuis" noemt, fijn dat je er een thuis hebt. Wij genieten van de vakantie verhalen, een enkele bui in Nederland en genieten ook van de zon.

  • 13 Juli 2014 - 17:21

    Gerrie De Heer:

    hoi Gerben, leuk om wat te lezen, heerlijk dat je jouw 30 kilo bagage -en nog meer- gewoon mee kon nemen. Gezellig dat je gesprekken met reisgenoten had, al reizend geniet je van alle bijzondere mensen op aarde en alle ontmoetingen.
    De fris groene auto, had de plens bui niet nodig; en ik dacht dat je `t daar bloedheet zou hebben.
    Voor de 'Farm Subotin" , is water van levensbelang, gelukkig viel er dus veel. `n Heel leuk idee die boerderij, blijft het bij veeteelt of komt er ook landbouw bij? (ook wel veel werk; dieren hebben dagelijks zorg nodig) Vooruit gelijk maar een festival er bij bezoeken , en dit is nog maar dag 2, . . . ben je al 24 uur geland? t Valt me op dat je je logeer adres "thuis" noemt, fijn dat je er een thuis hebt. Wij genieten van de vakantie verhalen, een enkele bui in Nederland en genieten ook van de zon.

  • 13 Juli 2014 - 17:21

    Gerrie De Heer:

    hoi Gerben, leuk om wat te lezen, heerlijk dat je jouw 30 kilo bagage -en nog meer- gewoon mee kon nemen. Gezellig dat je gesprekken met reisgenoten had, al reizend geniet je van alle bijzondere mensen op aarde en alle ontmoetingen.
    De fris groene auto, had de plens bui niet nodig; en ik dacht dat je `t daar bloedheet zou hebben.
    Voor de 'Farm Subotin" , is water van levensbelang, gelukkig viel er dus veel. `n Heel leuk idee die boerderij, blijft het bij veeteelt of komt er ook landbouw bij? (ook wel veel werk; dieren hebben dagelijks zorg nodig) Vooruit gelijk maar een festival er bij bezoeken , en dit is nog maar dag 2, . . . ben je al 24 uur geland? t Valt me op dat je je logeer adres "thuis" noemt, fijn dat je er een thuis hebt. Wij genieten van de vakantie verhalen, een enkele bui in Nederland en genieten ook van de zon.

  • 13 Juli 2014 - 19:54

    Willy:

    Gerrie ben je bang dat Gerben te weinig reacties krijgt ,heb je daarom 3keer gestuurd.Leuk om alles te lezen en ik zie het voor me helemaal.groeten van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Actief sinds 17 Juli 2012
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 5685

Voorgaande reizen:

11 Juli 2014 - 01 Augustus 2014

Round trip Serbia

Landen bezocht: